World development report 2015: mind, society, and behavior

The purpose of this report is to inspire and guide researchers and practitioners who can promote a new set of approaches to development from a more comprehensive consideration of psychological and social influences. It conceptualizes the broader understanding of human behavior in favor of economic development, rescuing research of recent times that has made it possible to better understand the psychological, social and cultural influences that are subject to the decision-making and behavior of the And have shown that such influences have a significant impact on development outcomes. The report reveals that ideas about how people make decisions can lead to designing new interventions that help households save more, businesses to increase their productivity, communities to reduce disease prevalence, Parents to improve the cognitive development of their children, and consumers to save energy. This approach to decision-making and behavior is very promising, and its scope is very broad.

El presente informe tiene como objetivo inspirar y guiar a los investigadores y a los profesionales que pueden promover un nuevo conjunto de enfoques sobre el desarrollo a partir de una consideración más completa de las influencias psicológicas y sociales. Hace una conceptualización de la comprensión más amplia de la conducta  humana en favor del desarrollo económico, rescatando las investigaciones de los últimos tiempos que han permitido conocer mejor las influencias psicológicas, sociales y culturales a que están sujetas la toma de decisiones y la conducta de los seres humanos, y han demostrado que dichas influencias tienen un impacto significativo en los resultados en términos de desarrollo. En el informe se revela que las ideas sobre cómo las personas toman decisiones pueden llevar a diseñar nuevas intervenciones que ayuden a los hogares a ahorrar más, a las empresas a aumentar su productividad, a las comunidades a reducir la prevalencia de las enfermedades, a los padres a mejorar el desarrollo cognitivo de sus hijos, y a los consumidores a ahorrar energía. Este enfoque sobre la toma de decisiones y la conducta es muy promisorio y su ámbito de aplicación muy amplio.